Suçlu dünya mı yoksa insan mı?

  Ben uzay bilimiyle ilgili kitaplar okumadım ya da küçüklüğümden bu yana teleskopla saatlerce bir yıldızın kaymasını beklemedim ama yıldızların bize yol  gösterdiğine ve onların anlamları olduğuna inandım.Yıldızları eşsiz oldukları için değil,çıplak gözle baktığımda hepsi gökyüzünde muazzam bir bütünlük ve uyum içinde oldukları için bir anlama sahip olduklarına inandım.
  
   Neden biz yani insanoğlu bir uyum içinde beraber yaşayamıyoruz?Evet çok klasik bir soru sordum.Yıllardır süregelen bir sorunsalı yine ortaya döktüm.Bu hale gelmemizin nedeni dünyanın üzerinde var olmamız mı?Belki biz gökyüzünde dünyadan bağımsız birer yıldız olsaydık, savaşlar ve isyanlar olmazdı.Yıldızlar da birbirlerinden farklı fakat insanlar yabancı oldukları ırklara,inançlara,düşüncelere ve yaşam tarzlarına neden bu kadar zalimce yaklaşıyorlar.Neden küfür olarak "hayvan" kelimesini kullanıyoruz?Eğer,hayvanlar "insan" kelimesini kendi aralarında bir küfür olarak kullanıyorlarsa ,bir insan olarak bu olayın son derece arkasında dururum çünkü onların yaptıkları şey zarar vermek değil yaşamlarını doğaları gereği sürdürebilmek.
  Aslında, ortada gülünç bir mesele var; bizim özümüz hayvanlardan geliyor,yani bir döngüden(evrim) var olmuşuz son katmanda bizler varız fakat ne yazık ki birbirimize saygımız bile yok.Hal böyle olunca,yitip giden insanlığın son kırınıtları olarak yaşamımıza  devam ediyoruz, bir kesim ise uyuşturulmuş bünyeleriyle dünya da var olma çabası gösteriyorlar.Ne yazık ki kentsel dönüşümün,küresel yok oluşun,toprağın,suyun ve temiz havanın aşırı tüketilmesinin sebebiyiz.

Yazar:Karavan Yolcusu

Yorumlar

Popüler Yayınlar