Bir Delinin Hatıra Defteri (Genco Erkal)


Ä°lgili resim



    Genco Erkal'ı  gazete haberlerinden ve ekranlardan tanıyordum, ne kadar değerli bir sanatçı olduğunu da biliyordum fakat bir gün tesadüf eseri kendisiyle tanışacağımı asla hayal edemezdim. "Genç Oyuncular" adı altında 1957 yılında üniversite gençleri tarafından amatör bir tiyatro kuruluyor ve Genco Erkal' da bu grubun üyelerinden biri. Bir gün çalıştığım dergiden  "Genç Oyuncular" hakkında bir haber yapmam söyleniyor ve Atila Alpöge ile iletişime geçiyorum. Daha sonra da grubu yakından tanımam için toplantılarına davet ediliyorum. Bu şekilde de Genco Erkal ile tanışmam gerçekleşiyor.  Kendisiyle tanıştıktan sonra bir konu hakkında çok utandım. Bu güne kadar sahne aldığı tiyatro oyunlarına hiç gitmemiştim. Kendimi fazlasıyla eksik hissettim ve böylesine değerli bir sanatçının sergilediği eserlere hiç gitmemiş olmama anlam veremedim ve o an akıl tutulması yaşadım. Kendisiyle röportaj yapabilmem için en az bir oyununa gidip sahnedeki Genco Erkal'ı  tanımam şarttı. Dostlar Tiyatrosu' nun sitesine girip programdan bir oyun seçtim. 29 Nisan'da  Kadıköy Halk Eğitim'de gerçekleşen  "Bir Deli'nin Hatıra Defteri" oyununa bilet aldım ve kendisine de haber verip gittim.  Şu an toplam dört ayrı oyunda sahne alıyor. Bunlar: Göçmenleeeer, Yaşamaya Dair, Güneşin Sofrasında- Nazım ile Brecht ve Bir Delinin Hatıra Defteri. Gogol'un yazmış olduğu bu eser Genco Erkal tarafından; ilk olarak 1965'de, tekrar 1993 yılında sahnelendi ve en son 2014'den itibaren halen sergilenmektedir. Bir delinin, yatağının üstünde kendi kendine konuşmasıyla oyun başlar. Gün gün hatıra defterinden anılarını seyircilerle paylaşır. Kapitalizm'in dayattığı sınıf ayrımına günümüzden örneklerle ince ince göndermeler yapan, karşılıksız aşktan ızdırap çeken, biraz da günümüzün toplumsal ve politik sorunlarına değinen, mizahı kuvvetli bir deli izledim diyebilirim. Genco Erkal, İstanbul Üniversitesi 'nin Psikoloji bölümünden mezundur. Şizofreni ve kişilik bozukluğuna sahip hastaların bütün semptomlarının farkında. Kendi yeteneğiniyle beraber bu farkındalığını kullanarak muhteşem bir karakter oluşturmuş. Sahne dekoru ise atlanmaması gereken önemli bir ayrıntı olduğunu düşünüyorum. İzleyicilerin arasında 15-18 yaş aralığındaki gençleri görmek beni ayrıca çok sevindirdi. 

Yorumlar

Popüler Yayınlar