Bir Kızılderili Akımı

Jim Morrison ,'The Doors 'grubunun üyesidir.Kendisi aynı zamanda gruba ait şarkıların ,söz yazarıdır.Farklı totemlere sahip değişik adam,kendisini 'kertenkele kral' olarak taktim eder ve bir gün kertenkeleler gibi deri değiştireceğine inanır.Açıkcası ' şamanizm' bu adamın hayat felsefesi,hatta inancı olduğunu da diyebiliriz.1960 ve 1970 arası müzik piyasasında olmak gerçekten paha biçilemez bir şansmış.Şimdi bu alakasız cümleyi niye yazdım bilemiyorum ama demin kafamda bunu düşünüyordum.Gerçekten o dönemin tüm müzisyenleri kaliteli, bir tane bile fire yok diyebiliriz bence.Özgür ruha sahip olan Jim, şarkı sözlerini  şarkılarında,gündelik veya metafizik olaylardan artık hangisi geçiyorsa o sırada kafasından herhangi birine göre oluşturuyor.Açıkcası, 'psychedelic rock' gruplarının şarkıları metafizik konulardan ve hayal gücünden beslenen şarkı sözlerinden oluşuyor, sanırım bunun nedeni kafa güzelken bestelerin oluşmasıdır.Evet geldik yazımızın sonuna sizi Pam ve Jim aşkını en iyi anlatan 'Love Street' şarkısıyla başbaşa bırakıyorum.Bir sonra ki paylaşımda görüşmek üzere.

Yorumlar

Popüler Yayınlar