Özne'nin ta kendisi olmak...



İnsanlar bir cümlenin öğeleri gibidir.Bazen özne,bazen yüklem ve bazen de nesnedir.Şimdi bu manyak ne diyor diye şöyle bir durup düşünebilirsiniz.Hak veriyorum.Bazen öyle deli manyak şeyler buluyorum ki ben de kendime inanamıyorum.Şimdi, ben genelde bir insanın,başkalarının yanındayken kendisi olabileceğine inanmadığımdan,kişinin cümlenin nesnesi görevini üstlendiğini düşünürüm.Kişi, kendi başına kaldığından cümlemizin öznesi haline gelir.Bu kavramları sevgili Freudcuğumuz'un dilinden anlatırsak;id,ego ve süperego gibi düşündüğümüzde.Süperego'nun toplum tarafından yapılanmış bir aşama olduğunu düşünürsek,bunu cümlemizin nesnesiyle eşitleyebiliriz.Diğer taraftan,id dediğimiz aşama kendinimizi en iyi yansıtan aşama olduğu için onu da özneyle eşitleyebiliriz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar