Mandala




Benim için moda kavramı ,birileri yapıyor diye değilde ,merak edildiği için denemeyi tercih etmektir.Biliyorsunuz ki büyükler için boyama kitabı şu an moda haline geldi.Boş zamanlarda yapılan bu uğraş insanı iyi hissettiriyormuş.Arkadaşlarım bu boyama kitabını aldıklarında ' kız uyuzluk yapacağına sende alsana , huzura ulaşıyorsun' diyerek beni bu yeni terapi yöntemini denemem için ikna etmeye çalışıyorlar.Ben istediğimde gerek duyduğumda,belkide modası çoktan geçtiğinde deneyebilirim ama bana hala saçma geliyor.Sürü psikolojisi olayını bilir misiniz bilmiyorum.Aslında bu olay yeni çıkan bir ürünü pazarlamak için uyguladıkları bir yöntem olduğu söylenebilir.Birkaç kişiye böyle bir görev verilir ve ürün tutarsa yok satmaya başlar.Yani bir kişi ' çok iyi ruhum huzura erdi,tüm kötü enerjiler havaya karıştı,bulut oldu yağmur oldu' gibi yargılarda bulunarak ' sende dene' olayına teşvik ederler.Sende ' manik depresifim zaten' diyerek ruhunu uçurmaya karar verirsin.Olay belkide bazıları için bu kadar basit veya delice değildir.Belkide gerçekten mutluluk veya huzur veren bir yöntemdir onu bilemeyeceğim fakat benim bu konu hakkındaki genel yargım yukarda yazdığım gibidir.Şimdi başka bir bakış açısında bulunacağım.Mandala, metafizik  durumlara ait çeşitli şekilleri temsil eder.İşte bu şekillerin boyanmasıdır olay.Yani mandala denilen şekile baktığımda sonsuzluğu temsil ediyormuş gibi hissettiriyor.Sanki kendi ruhunuzda bir yolculuğa çıkıyorsunuz gibi bir şey ve o ruhunuzdaki renkleride boyamada kullanıyorsunuz.Bu olayın sonucunda karakterinizin yansıması oluyor.Mesela;taşırmadan yapan biri çok detaycı oluyor,rengarenk yapan biri neşeli biridir,sıcak renkleri seçen biri içtendir veya sadece iki renk kullanan biri kararlıdır gibi.Şimdi olayı kendimce anlattığım zaman gerçekten değişik bir karakter ortaya çıkarma tekniği olduğunu söyleyebilirim ama yinede insanı gerçekten iyi mi hissettiriyor yoksa sürü psikolojisinden mi bilemeyeceğim.

Yorumlar

Popüler Yayınlar