Sert bir esinti gibi...

   Vapur'dan inerken her zamanki gibi gözlerimi kapatıp ,adanın kokusunu içime çektim. Buraya gelişim, bir an içinde eskileri tekrar tekrar yaşayışım ve tüm anılarımın her hücremde yeniden canlanması ; narin bünyemde sert bir esintiye neden olmuştu. Evet, buraya seneler sonra adım atışım bir sarsıntıydı. Geçmişi gözümde canlandırırken, gerçeklik kara bir perde gibi gözlerimin önüne indi. Ben artık bu adanın bir yabancısı, dışarıdan adayı görmeye gelenler gibi misafiriydim oysa... Bu adada doğmuştum; çocukluğum, gençliğim buraya aitti ama şimdi ikimizde birbirimize yabacıydık. Unutamadığım  bir aşk yüzünden bu adaya uzun süre küsmüştüm. Biz Matias'la burada tanıştık, adanın balıkçısıydı fakat hayatımın ilk ve tek aşkıydı. Matias' ın babası da kendisi gibi balıkçıydı fakat balık tutmaya her gittiğinde içkisi yanından eksik olmazdı. Evlenmeyi düşündüğümüz zamanlarda babası büyük bir rahatsızlık geçirdi ve bu rahatsızlıktan sonra siroz hastalığına yakalandığını öğrendik. Birkaç ay sonra da hayatını kaybetmişti.O zamanlar tıp ilerlememişti ama şimdi olsa tedavi edilebilirdi. Babası öldükten sonra çok değişmişti. İçine kapanmıştı ve eskisi gibi her şeyini anlatmıyordu. Ben o dönem üniversiteye gitmek çok istiyordum. Resim öğretmeni olmak gibi bir hayalim vardı. Güzel sanatlar okulunda yetenek sınavına girdim ve sınavı kazanmıştım. Bizim zamanımızda genç yaşta evlilik tuhaf karşılanmazdı hem evlenip bir yerde çalışırım hem de okurum diye düşünüyordum fakat Matias okumamı istemedi. Bu  konu yüzünden aramızda büyük bir tartışma çıktı ve ayrıldık, ayrı olduğumuz dönem içinde başka birini bulduğunu öğrendim ve yaz sonu o kızla nışanlanmıştı. Ayrılığımız uzun sürmez biz yine barışırız diye hep içimde umut vardı. O günü daha dünmüş gibi hatırlarım. Kendimi ilk defa çaresiz ve aldatılmış hissetmiştim. O  yazdan sonra bir daha adaya ayak basmadım.Daha sonra kendime bir defter aldım ve sadece yazdım. "Kahpe Aşk" adlı kitabım çok satınca yeni kitaplar yazdım ve başarımın devamı geldi. Nerden bilebilirdim uzun yıllar sonra bu adaya ünlü bir yazar olarak ayak basacağımı... Bir an yine gözümü kapatıp hayal ettim. Elimde değildi, o kadar zaman geçmesine rağmen hala unutamamıştım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar