Baby Jane





  Betta Davis, tavsiye üzerine "Dead Ringer" filmini izledikten sonra ne kadar önemli bir oyuncu olduğuna karar verdiğim kadın. Farklı kişiliklere sahip iki ayrı karaktere hayat veriyor ve bu bir oyuncu için çok zor fakat gayet başarılı bir şekilde üstesinden gelmişti. Açıkcası, ismini duymuştum fakat Audrey Hepburn  ve Marilyn Monroe filmlerinden başka filmleri bilmediğimden daha önce Davis' in filmlerini izlememiştim. "Dead Ringer" filmini izledikten sonra neden daha önce bu kadını keşfetmediğimi düşünüp araştırmaya başladım. Tesadüfen 2017 senesinde gösterime sunulmuş olan "FEUD" isimli bir dizinin Betta Davis' le ilgisi olduğunu öğrendim. Oyuncular : Jessica Lange ve Susan Sarandon. Tamamiyle iki doğru seçim. Güzel bir iş olduğuna karar verince hemen izlemeye başladım. Dizi, 60' lı yıllarda vizyona girmiş olan "What Ever Happened to Baby Jane?" isimli filmin iki başrol oyuncusu olan: Bette Davis(Sarandon) ve Joan Crawford'un(Lange) gerçek hayattaki kavgalarını anlatıyor. Dizi' yi beğenince filmin orjinalini merak edip izledim. Böyle bir oyunculuğa çok az rastlamıştım. Disiplinli bir oyunculukla beraber gerçekçiliğin ötesinde bir performansla karşı karşıya kaldığımda sadece "Eureka!" diye bağırmayı aklımdan geçirdim. Baby Jane Hudson rolünü Davis üstlenmişti ve mükemmel derecede manyak bir kardeşi oynuyordu. Gözleriyle ve mimikleriyle tamamiyle rolünün hakkını vermiş. Ablası yani Blanche Hudson rolünde ise Joan Crawford vardı ve tam bir çaresizlik abidesiydi. "FEUD" dizisini kesinlikle tavsiye ederim, Betta Davis gibi çılgın ve başarılı bir kadnı tanıdığıma da memnunum.




Yorumlar

Popüler Yayınlar