Stranger Things



   2016 yılında başlayan bu dizi, geçtiğimiz Ekim ayında yayınlanan 2. Sezonuyla beraber daha büyük bir yankı uyandırdı. Yine Netflix farkı ile karşı karşıya kaldığımızı ve yaptığı kaliteli dizi seçimleriyle  HBO gibi güçlü bir şirketin yerine geçtiğini söyleyebiliriz. Açıkçası, ilk zamanlarda bu dizi hakkında bazı önyargılarım vardı fakat daha sonra "Popüler kültürün gözü kör olsun" dedim ve merakıma yenik düşüp ben de izlemeye başladım. 6 gün içinde toplam 17 bölümden oluşan iki sezonu bitirdim. Her bölüm sonrasında "merak" kelimesi ben de daha çok anlam kazanmaya başladı. 13-14 yaşlarındaki çocukların performanslarına yapabileceğim tek kötü eleştiri bulamıyorum. Hepsi karakterlerine uygun müthiş bir oyunculuk sergilemişler. Bilim kurgu türündeki bu dizi; Millie Bobby Brown, Fin Wolfhard, Gaten Matarazzo, Noah Schnapp, Caleb McLaughlin gibi çocuk oyunculara ilerdeki projeler için büyük bir kapı açmış oldu. Özellikle, Millie Boby Brown için  yeni bir Natalie Portman doğuyor diyebiliriz. Nedense, özellikle ikinci sezonda Leon filminde Nathalie Portman'nın oynadığı"Mathilda" karakterini; Millie'nin hayat verdiği "Eleven" karakteriyle bağdaştırdım. Dizinin  konusuna gelince, bir kasabadaki araştırma laboratuvarında yapılan bir deney sonucunda yanlışlıkla alternatif bir evren yaratılır. Bu evrende yaşayan bir yaratık tarafından çocuklardan biri kaçırılır ve hikaye bu şekilde başlar. Ayrıca dizide çocuk istismarı gibi toplumsal ve önemli bir konuya da değinilmiş. Bütün bunları göz önünde bulundurursak, dizi uzun süre yeni sezonlarıyla beraber adından söz ettirmeye devam edecek. Ayrıca, dizinin hikayesi 80'li yıllarda geçtiği için o zamanlara ait popüler şarkılara da yer verilmiş. Tavsiye ederim, şimdiden iyi seyirler!

Yorumlar

Popüler Yayınlar