Film Analizi: Kelebekler (2018)

 kelebekler film ile ilgili görsel sonucu

 "Kelebekler" filmi geçen sene vizyona girmişti ve uzun süre vizyonda kaldı. Amerikan'nın en önemli film festivallerinden biri olan Sundance Film Festival'inde Büyük Jüri Ödülünün sahibi olmuş bu filmi izlemek çok istiyordum fakat bi türlü fırsat bulamamıştım. Filmin hem yönetmeni ve hem de senaristi olan Tolga Karaçelik'in 2012'de vizyona giren "Kurtuluş Son Durak" filmini izlemiştim ve onu da çok beğenmiştim. Kadıköy'de Rexx sinemasının önünden her geçişimde vizyondan kalkmadığını gördüğümde daha çok meraklanıyordum. Bu kadar süre sonra ancak fırsat bulup dün izleyebildim.
   Oyuncuların canlandırdıkları absürt karakterlere olan hakimiyetlerini çok başarılı buldum ve genelgeçer mizahın farklı bir yüzünü keşfetmemizi sağlayan süper bir senaryoyla karşılaştığımdan dolayı bu filmi tavsiye etmek için yazıya dökmek istedim. Abartısız, salt bir tavırla bir düşüncemi sizle paylaşmak isterim; bu kadar zamandır Türkiye'de böyle güzel komedi filmi uzun zamandır izlememiştim. "Shameless" dizisindeki absürtlük kadar olmasa da dozajını ve sıradanlığını da  koruyabilmiş yapıya sahip bir proje olmuş desek yeridir.
   Üç kardeş, babalarının çağrıları üzerine onun yanına gitmek için birlikte bir araba yolculuğuna çıkıyorlar. Kardeşlerden en büyüğü Tolga Tekin'nin canladırdığı Cemal, Almanya'da yaşayan bir astronotu canladırıyor, ortanca kardeş ise Kenan (Bartu Küçükçağlayan) seslendirme stüdyosunda çalışan bir oyuncuyu canlandırıyor, Tuğçe Altuğ'un hayat verdiği Suzan karakteri ise mutsuz bir evliliğe sahip en küçük kardeşi canlandırıyor. Aslında trajik bir hikayeden dolayı yaşadıkları köyü terk etmişler ama babalarının bu çağrısı onları üç kardeş olarak bir araya getirecek ve kendilerini de tekrar keşfedecekleri bir dönüm noktası yaşayacaklar. Duygusallığın ve komedinin bir arada olduğu, sıradanlıkla absürt durumların harmanlandığı film sektörüne yeni bir soluk kazandıracak tarza sahip bir film izledim, boş vaktiniz olursa izleyin derim.



Yorumlar

Popüler Yayınlar