Tophane ( Tomtom Tasarım Sokağı)



     Paros'un Eylül sayısında hazırladığım "Tomtom" ile ilgili dosyanın perde arkasındaki detaylarını sizlerle paylaşmak istedim. Zaten bu dosyayı bir metin halinde dergide paylaştığımdan dolayı kendimi sesli bir şekilde ve daha önceden yaratmış olduğum bir platformda ifade etmeyi tercih ettim. Neden böyle bir şey hazırladım? Kime ve neye yarar sağlayacak? Başka hangi semtler için böyle dosyalar hazırlanabilir? gibi sorulara yanıt verdiğim bir ses kaydı oldu. Açıkçası, günümüzde her semt bir dönüşümden geçiyor. Maalesef buna "Kentsel Dönüşüm" deniyor. Öncelikle Tophane'deki dönüşüm hem sanatsal hem de yatırım bazlı bir dönüşüm ama tarihi binalara saygıyla yaklaşılmış. Ayrıca az da olsa Boğazkesen Caddesi üzerinde ağaçlar mevcut.Ticari kaygı taşıyan ve kapitalist bir sistemin ürünü olan kentsel dönüşüm çalışmaları insanlara fayda sağlamayıp, farklı yönlerde de yıkıcı oluyorlar. Restorasyon adı altında birçok tarihi bina yıkıp eskisiyle alakası olmayan bir yapıya dönüştürülüyor. Hiçbir estetik değeri olmayan o yapıları beton yığını olarak görüyorum. Sanatsal ve yaratıcı olmayan ve tarihi değer taşımayan binaları görmekten bıktım diyeceğim ama aslında her şey daha yeni başlıyor. Kısacası, ses kaydımı buraya bırakıyorum, merak edenler buradan dinleyebilirler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar